dinsdag 5 januari 2010

Vogelsafari

Allereerst iedereen de allerbeste wensen voor 2010!

Met een opname van de afgelopen zeearendtrip heb ik de 1e plaats gewonnen van de maandelijkse fotowedstrijd van onze fotoclub Natuurfocus natuurfocus
In het eindklassement van 2009 ben ik als 2e geeindigd, toch leuk als je werk in de smaak valt.

Afgelopen weekend met de mobiele schuilhut rondgereden om vogels te fotograferen in winterse omstandigheden. Natuurlijk maak je onderweg ook de nodige landschapfoto's, want zo'n mooi pak sneeuw valt niet elke dag. Al lange tijd wil ik met name verschillende soorten ganzen fotograferen, zoals de taiga/-toendrarietgans,die normaal te vinden zijn op de taiga van Finland en Noord-Rusland.Ze komen nu naar Nederland om te overwinteren.Nu ben ik niet echt een 'soortenjager' maar voor deze gansensoort moet je wel iets verder reizen dan Losser.Op internet gekeken en in de buurt van Hardenberg waren al enkele aantallen waargenomen. Op de plaats aangekomen kon ik vanuit de auto enkele opnames maken van een groepje taigarietganzen.



Onderweg spotte ik ook nog 2 watersnippen verscholen in een slootje. Voorzichtig de auto in positie gebracht en enkele opnames gemaakt, totdat er een wandelaar aankwam met een loslopende hond...



Verderop zaten nog enkele wulpen te fourageren en op de terugweg naar huis zag ik bij Tubbergen nog een groep van 13 patrijzen. Ook hiervan kon ik enkele opnames maken.



Wel relaxed zo vanuit de auto fotograferen met een lekker bakkie koffie bij de hand.

De landschapsfoto's laten nog even op zich wachten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten