dinsdag 20 april 2010

Lente in Twente

Het voorjaar is weer begonnen! De afgelopen dagen hebben we kunnen genieten van bijzonder fraai weer. Alles komt weer tot leven. De bladeren aan de bomen kleuren weer groen, de vogels zijn weer aan het fluiten en zijn druk met de nestbouw en met het vinden van een geschikte partner. De eerste gebruikelijke zomergasten zijn ook al weer aangekomen in Twente, na hun verblijf in Afrika. Mijn camera, de Canon40D heb ik eindelijk weer terug van reparatie. Dus ik kon weer op pad om in de natuur rond te trekken. In het Haaksbergerveen kon ik een aantal opnames maken van de fitis die druk bezig was indruk te maken op een vrouwtje.




In het Beuningerachterveld kon ik een boompieper fotograferen die 's morgens vroeg zijn hoogste lied zong op een tak.

Bij de sluis in het omleidingskanaal zijn zoals gewoonlijk weer de grote gele kwikstaarten gearriveerd. Hier zijn nestkasten opgehangen door de Vogelwerkgroep Losser. Ook van deze mooie vogel kon ik een paar opnames maken. Zo te zien hebben ze al jongen, want ze zijn al druk met voer aan het vliegen...




Alle opnames gemaakt met de Canon40D en Sigma 500mm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten