zaterdag 18 mei 2019

Wassende water van de Dinkel



De Dinkel, misschien wel het mooiste riviertje van Nederland, meandert hier prachtig door het Twentse landschap, ook wel Dinkelland genoemd. Vlakbij mijn woonplaats Losser stroomt de Dinkel ook, oa door de Zandbergen en de Welp. En bijna jaarlijks na vele regenbuien of door de smeltende sneeuw van oa de Alpen treed de Dinkel vaak buiten haar oevers en staan de aanliggende weilanden en overstroomgebieden onder water. Zo ook dit jaar weer maart. Het is altijd weer een fraai schouwspel en de o zo vertrouwde omgeving ziet er dan toch weer heel anders uit als deze onder water staat. Ook om te fotograferen natuurlijk , vooral in combinatie met fraaie wolkenluchten bied dit goede fotomogelijkheden. Natuurlijk ben ik er ook op uitgetrokken en heb vooral 'gespeeld' met lange sluitertijden om beweging van de wolken en water te accentueren. Door gebruik te maken van ND-filters en ND-Grad filters kom je uiteindelijk te fraaie resultaten. Hier onder enkele beelden gemaakt tijdens deze fraaie maar ook korte periode. Na een paar dagen was het waterpijl inmiddels al weer gezakt tot normale stand. Gelukkig hebben we de foto's nog...












3 opmerkingen:

  1. Hallo Ronald,

    Ik heb genoten van je foto's van de Dinkel, ik ken de Dinkel als een rustig stromend water.
    Wij kwamen vroeger veel in dat gedeelte van Overijsel en dan maakte we altijd een wandeling langs de Dinkel, het gedeelte waar je de oerlagen goed kon zien was favoriet en natuurlijk
    brachten we ook een bezoek aan Natura Docet en de water molen in Singraven mocht ook niet ontbreken.
    Bij toeval ben ik hier terecht gekomen en ik zal je zeker vaker bezoeken.
    Om gezondheidsredenen ben ik niet meer instaat zo eind te rijden.
    Maar je foto's hebben mooie herinneringen naar boven gehaald.

    Groetjes Erica

    Ik kan je helaas niet volgen, misschien kan jij me via me email adres erbij zetten zodat ik toch nieuwe berichten van je ontvang

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Erica,

    Erg leuk om te horen dat je geniet van mijn foto's. Daar is het mij ook om te doen, mensen mee laten genieten wat op mijn pad komt en wat ik voor de lens krijg. Kom gerust nog eens een kijkje nemen, regelmatig laat ik hier mijn werk zien en op mijn website: www.ronaldkamphuis.nl natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ronald,

    Wat een mooie foto's, lang geleden zijn we daar ook geweest bij de vennen en hebben toen ook genoten.
    Dat was nog voor het digi tijdperk alles met rolletjes. :-)
    Foto nummer vijf vind ik echt schitterend, waarschijnlijk om dat ik naast het fotograferen ook schilder met olieverf het zijn voor mij de kleuren die het doen.
    Ik ben nu pas in het bezit van een macrolens, er is een nieuwe wereld voor mij open gegaan.

    Ronald voor jou en je gezin alvast een fijn weekend,

    Groetjes Erica

    BeantwoordenVerwijderen