zaterdag 23 maart 2019

Knuffels in het Witte Veen




Afgelopen maand zijn er schotse hooglanders geboren in het Witte Veen, een prachtig natuurgebied beheerd door Natuurmonumenten. Dit was een goed reden om eens op kraamvisite te gaan, want dat jonge spul heeft natuurlijk een hoog knuffelgehalte. Maar zoals altijd met jonge dieren moet je wel een gepaste afstand bewaren, vooral omdat ook de ouders extra waakzaam zijn. Zo ben ik dus een aantal keren vroeg op de morgen op pad gegaan naar het Witte Veen. Vroeg, omdat ik de mooie sfeer van het ochtendlicht wilde vastleggen en als het mogelijk is met mist. Gelukkig werkten de hooglanders mee en moest ik niet lang zoeken om ze te vinden. Ze stonden mooi in open terrein, wat de fotokansen deed verhogen. En gelukkig lieten de pas geboren hooglanders zich ook goed zien. Zo was er eentje zelfs aan het stoeien en knuffelen met een ouder, wat natuurlijk leuke opnames opleverde met een ' hoge aaibaarheid ' factor! Zo kon ik dus een leuke gevarieerde serie maken van deze stoere dieren die er voor zorgen dat het heide gebied niet dicht groeit. Ook kon ik nog mooi wat opnames schieten van de grote Canadese ganzen die zich op en rond de vennen ophouden.
Hieronder een aantal beelden gemaakt tijdens die ochtenden in het Witte Veen.


                                                Ochtend gloren in het Witte Veen


Witte wieven boven het veen














Geen opmerkingen:

Een reactie posten