zondag 2 december 2018

Magische morgens en vochtige vennen

Het is een mooie ontspannende bezigheid, lekker buiten bezig zijn in de natuur en proberen ook nog mooi beeld te schieten. De keerzijde is altijd het uitzoeken en bewerken van die beelden. Zeker als het mooi weer is buiten, zoals we dit voorjaar en zomer gehad hebben. Gevolg is dan ook dat ik een behoorlijke achterstand heb opgelopen. Denk dat het wel herkenbaar klinkt voor sommigen onder ons... Eigenlijk is het mosterd na de maaltijd, maar ik wil jullie deze beelden toch niet onthouden. Beelden gemaakt in de zomer, najaar, voor de herfst in ieder geval. De herfst wil ik ook nog een blog aan wijden, maar dat later...  Zelfs beelden van mijn Birdingbreak reis naar Spitsbergen hebben jullie nog te goed!
Hier beelden gemaakt tijdens een paar fraaie ochtenden vroeg in het veld op diverse fraaie plekken zoals het Haaksbergerveen, Gildehauser Venn, Hondenven en de Hatertse vennen bij Nijmegen. Momenten waar ik zelf zo gek op ben, windstil en grondnevel of mist. Als de zon dan langzaam op komt, ontstaan die fraaie kleuren en magische sferen! Hiervoor heb je dus wel koude en vochtige nachten nodig. Gelukkig hebben we er daar een paar van gehad en kon ik er ook nog op uit. Soms valt het tegen als je op de (van te voren) geplande plek komt, maar het is ook wel eens mooie dan je had voorgesteld. Hier dan een serie beelden die ik de afgelopen periode geschoten heb.
Veel kijkplezier!

                                                 Witte wieven boven de Welp, bij Losser

Een bijna droge Dinkel bij de 'Greune Stet' in het Lutterzand

                       
                                          Ochtendsferen in het Gildehauser Venn

                                           

Ochtend gloren bij de Dinkel

Magische ochtend in het Haaksbergerveen







                                          Een frisse start van de dag bij het Hondenven, Tubbergen

Hatertse vennen tijdens een koude septembermorgen





                                         

De eerste herfstkleuren in het Gildehauser Venn, Duitsland
                                           

Geen opmerkingen:

Een reactie posten