zondag 1 augustus 2010

De Oelemars

Daar ben ik zaterdagmorgen even geweest om mijn nieuwe camera en lens te testen. Ja, ik kreeg de mogelijkheid om nieuwe apparatuur aan te schaffen. Nu ben ik de trotse eigenaar van een Canon 7D en Canon 500mm f4L IS USM. Om de camera en lens onder de knie te krijgen ben ik dus een paar uurtjes in de kijkhut gaan zitten bij ons in Losser aan de Oelemars. Het weer was niet echt fraai, stevige wind en bewolking. Maar eigenlijk maakte het niet uit want ik wilde gewoon een beetje expedimenteren met de Canon 7D. Vooral de AF is veranderd t.o.v. de 40D. De eerste indruk is erg goed moet ik zeggen. Snelle AF en snel met het aantal beelden per seconde. Wel even wennen zijn de diverse AF meetgebieden die je kunt instellen. Dus gewoon veel oefenen de komende tijd. Want voor het aanstaande weekeinde staat een tripje naar Duitsland op het programma om de zeearend te fotograferen en dan moet je niet voor verrassingen komen te staan. De Canon 500mm is zoals verwacht een prachtige lens om mee te werken. Ook met een 1.4 converter is deze lens snel en zeer scherp, iets wat ik met mijn Sigma 500mm niet gewend was. Bij de kijkhut was gisteren niet echt veel te beleven op een ijsvogel na, die heel even op een tak bleef zitten, net genoeg voor een paar opnames! Het was de eerste ijsvogel die ik dit jaar na de strenge winter kon fotograferen. Verder heb ik wat grauwe en nijlganzen voor de lens gehad, waarvan hieronder wat opnames. Alle opnames zijn dus gemaakt met 1.4 converter icm 500mm.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten