dinsdag 7 februari 2012

Winter

Nu is het dan uiteindelijk toch winter geworden! De temperatuur is flink gezakt, zelfs ver onder het nulpunt! Het leek erop dat het dit jaar zelfs niets meer zou worden met de winter. De temperaturen waren te hoog voor de tijd van het jaar. De natuur raakte zelfs hier en daar van slag. Vorige week is het dan toch gaan sneeuwen in Nederland en het is flink gaan vriezen. In heel Nederland is een mooi pak sneeuw gevallen en dat is waar wij natuurfotografen toch op gehoopt hebben... Behalve hier in het oosten van het land is er nagenoeg bijna geen sneeuw gevallen. Wel jammer, het leverd altijd mooie plaatjes op. Wel is het erg koud, heel koud zelfs! Afgelopen weekend toch maar even met de camera er op uit geweest om wat opnames proberen te maken. Mijn doel was om reeen te fotograferen in een winterse setting. Dus ruim voor zonsopgang zat ik in mijn schuiltentje gewapend met een camera en thermosfles te wachten op de dingen die komen gaan. Het had die nacht flink gevroren en zo was de heide en het gras voorzien van een laagje rijp. Ondanks dat ik mijzelf goed warm had aangekleed, was het toch moeilijk om op temperatuur te blijven. Gelukkig kwam er tegen 9.15u een reegeitje uit de dekking om te eten. Toen ze dichterbij kwam en op een mooie plaats stond maakte ik wat opnames. Even keek ze op, maar niet in mijn richting. Ongestoord kon ik zo een paar opnames maken en kon zo een half uurtje van haar genieten, voordat ze weer in het bos verdween. Thuis weer een beetje opgewarmd en een bakkie koffie gezet en lekker nagenietend van onderstaande opnames.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten