zondag 24 april 2011

Geoorde futen



De geoorde fuut is een soort die al heel lang op mijn favorietenlijstje staat. Vooral de duivelse rode ogen en zijn gouden kuifen zijn erg fotogeniek. Nu zijn in Breda een aantal paartjes redelijk goed te fotograferen op een meertje midden in een industrieterrein. Nu ligt Breda niet om de hoek en gezien de huidige benzineprijzen is het gewoon te ver om even wat plaatjes te maken. Nu moest ik afgelopen week voor mijn werk naar Ridderkerk voor een cursus. De cursus begon om 10.00u en dus kon ik mooi een ochtendje geoorde futen combineren! Dus vroeg mijn bed uit om toch met zonsopgang ter plekke te zijn om zo het prachtige licht te gebruiken. De omliggende rietkragen en bomen reflecteren mooi op het water. Ook was het windstil, dus de omstandigheden waren perfect. Heb genoten van deze prachtige vogels en het was dus een geslaagde ochtend. Tijdens de cursus was het soms moeilijk de ogen open te houden......


meer opnames op mijn webstek.



3 opmerkingen:

  1. Breda staat bij mij ook omcirkeld, met daar zijn de geoorde, en wanneer ik die hoek in moet ga ik zeker even langs. Met de benzine prijsjes is het inderdaad niet meer te doen, of met een paar en dan de kosten delen..wat zijn ze goed gelukt, met de opkomende zon en de prachtige koppen is het echt genieten. Hopelijk is het niet een al te zware dag voor je geweest.

    Moet zeggen, hier op de plas is er vorige week ook een gezien, dus misschien hoef ik niet zo ver..;-)

    Fijne dagen. Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige serie Ronald, ik heb al veel plekken hier in de omstreken afgezocht maar zonder resultaat. Ik denk dat ik de eerste het mooiste vindt

    BeantwoordenVerwijderen