maandag 21 mei 2018

Voorjaar in het Gildehauser Venn

Vlak bij mijn woonplaats Losser, net over de grens in Duitsland ligt het Gildehauser Venn. Een fraai natuurgebied dat veel te bieden heeft voor mij als natuurfotograaf. Verschillende vennen bieden altijd wel een mooi fotomotief. Helaas hebben de beheerders daar ook inmiddels flink thuis gehouden in de vorm van snoeiwerkzaamheden. Ook zijn een aantal fotogenieke berken gekapt die mooi weerspiegelden in een van de venen. Balen dus, maar gelukkig heb ik de foto's nog!
Ook dit voorjaar heb ik dit fraaie gebied weer bezocht, nu ook een nieuw stukje wat altijd onbereikbaar was voor mij. Met mijn nieuwe Muck Boots kan ik mijn grenzen verleggen en zo door dit drassige en ondergelopen stukje veen lopen. Door de mist, die de achtergrond mooi laat vervagen, waren de omstandigheden perfect. Ook heb ik een ochtend aan de bosrand gezeten met uitzicht op een heideveld voor het fotograferen van reeën, die zich hier vaak ophouden. Een reegeit met haar jong kon ik zo prachtig vastleggen. Hieronder een aantal opnames die recent gemaakt zijn in het GildeHauser Venn.


                                                Melkweg boven het Gildehauser Venn

                                                Reegeit langs bosrand

                                              Blauwe uurtje in het veen


                                              Mistery land...




                                               Ochtendstemming




Boompieper in de heide



1 opmerking: