vrijdag 22 juni 2012

Herten kijken in Duitsland

Vorige week ben ik weer eens vroeg op pad gegaan om in Duitsland wild te gaan fotograferen. In Nederland ben je al gauw aangewezen op de Veluwe of de Oostvaardersplassen, maar aangezien ik 5km van de grens met onze oosterburen woon, is dat natuurlijk ook aantrekkelijk. In Duitsland zijn ook veel meer wildparken en natuurreservaten. In Munsterland liggen een aantal parken waar je rotwild kunt aantreffen en waar je ook mooie foto's kan maken van de dieren in een fraaie natuurlijke setting. Het park waar ik nu heen ging had ik al eerder eens bezocht met koninginnedag, dus kende ik de weg een beetje. Wel handig omdat je best wel je best moet doen om de dieren te vinden.  In het park leven edelherten en damherten. Edelherten heb ik helaas niet kunnen vinden deze keer, wel enkele damherten. De damherten zijn wel erg schuw en hoewel het park regelmatig bezocht wordt door joggers en wandelaars, is het fotograferen van deze mooie dieren wel een uitdaging. Vooral als je deze dieren in een mooie setting wilt fotograferen. Al met al kon ik er toch een aantal benaderen met enig geduld en heb er onderstaande foto's van gemaakt die ik graag met jullie wil delen. Opnames zijn gemaakt met een Canon 7D en 500mm vanaf statief.






Meer opnames op mijn website.

4 opmerkingen:

  1. zo heeft iedereen zijn plekjes, wat zijn ze mooie geworden. Zeker in het groot even kijken, super gedaan..

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dit zijn toch prachtige damhertjes. Ze zullen vast een stuk schuwer zijn dan de damhertjes in het AWD die je soms tot een paar meter kan benaderen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor jullie leuke reacties!
    grt,

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dan zou ik ook liever naar de natuurparken gaan in Duitsland ipv AWD hier in NL. bijvoorbeeld. Het heeft je mooie plaatjes opgeleverd. Foto 4 en 5 zijn mijn favoriet. ;-)


    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen