dinsdag 15 april 2014

Beuninger Achterveld in nevel gehuld.

Afgelopen zaterdagmorgen was een morgen die je niet vaak meemaakt voor wat het weer betreft. Grote delen van het land gingen gedekt onder een flinke mistlaag. Zelfs was er op sommige plekken rijp op de vegetatie te zien, zo goed was het 's nachts afgekoeld. Ik was er op voorbereid doordat ik wat app's en websites daags ervoor geraadpleegd had. Ik heb besloten om naar het Beuninger Achterveld te gaan, een mooi afwisselend natuurgebied tegen de rand van de Duitse grens met oa heide, jeneverbessen, vliegdennen en berken. Kortom genoeg onderwerpen om vast te leggen met de camera. Ik had het gebied al eens vaker bezocht, zodat ik nu niet veel tijd kwijt was met het zoeken naar composities. En tijd is er tenslotte altijd te weinig, de zon deed zijn uiterste best om door de mist heen te komen. Het gaf het geheel wel een mooie sfeer mee, dat mystieke en mysterieuse. Het was weer lekker om buiten te zijn en het vroege opstaan werd weer uitbetaald met mooi beeldmateriaal. Hieronder een impressie van zaterdagochtend.






2 opmerkingen:

  1. Fantastische sfeer zet je hier neer!

    Gr John

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien een geweldig gebied dat je goed weergeeft in deze mooie serie.

    gr Jowan

    BeantwoordenVerwijderen